Przejdź do głównej zawartości

32. J. K. Rowling "Trafny wybór"

Trafny wybór - Joanne Kathleen RowlingSława autorki, którą przyniosła popularność serii powieści o Harrym Potterze, silna promocja książki i pozytywne recenzje sprawiły, że postanowiłem sięgnąć po "Trafny wybór" J.K. Rowling. Choć początkowo wydawało się, że wszystko jest w jak najlepszym porządku, to szybko straciłem zapał do czytania... cóż jest tego powodem?

"Trafny wybór" to pierwsza powieść Rowling dla dorosłych. Rzecz dzieje się w małym angielskim miasteczku. Istotą powieści jest śmierć wpływowego radnego - Barrego Fairbrothera. Jego, mówiąc kolokwialnie, zejściu towarzyszą różne odczucia mieszkańców Pagford  - od rozpaczy, przez obojętność, po radość. Autorka przedstawia także  rodziny, których życie toczy się w tym mieście. Rowling poświęca dużo cennego miejsca na kartkach, by przybliżyć Czytelnikowi sylwetki bohaterów (a jest ich, co utrudnia czytanie, wielu).

Akcja powieści toczy się nieśpiesznie. A prawdę mówiąc - bardzo, bardzo powoli. Pół książki (a dokładnie jakieś 250 stron) to przedstawienie postaci, ich losów, powiązań z innymi bohaterami. Właśnie ten wolny rozwój wydarzeń sprawił, że książka mnie nie "wciągnęła", a samo czytanie nie przynosiło żadnych emocji i wrażeń.


3/10

Komentarze

  1. Nudy? to nie dobrze.. mam ta książkę na swojej półce, dostałam w prezencie, ale właśnie nie ciągnie mnie do czytania

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz