środa, 2 października 2013

25. Graham Masterton "Szary diabeł"

 Szary diabeł - Graham Masterton
 
W Richmond dochodzi do serii porażających zbrodni. Za każdym razem, w brutalny sposób, ginie ofiara. Najdziwniejsze jest to, że zabójca nie zostawia żadnych śladów. Jedyną osobą, która widzi zabójce jest mała dziewczynka z zespołem downa. W tym samym czasie, postrzelona przed laty, narzeczona detektywa informuje go, że święta Barbara pragnienie zemsty.

Sięgając po "Szarego diabła", tak na prawdę, nie wiedziałem za co się zabieram. Szukałem książki na niedzielny wieczór, niewymagającej, prostej, przejrzystej i wciągającej. Jak się okazało, ów pozycja wciąga, ale bynajmniej nie jest dobrą książką na spokojny, cichy niedzielny wieczór...

Już od pierwszych stron byłem zafascynowany pozycją Mastertona. Żwawa akcja, wciągająca fabuła, wyraziści bohaterowie, plastycznie opisy.  Ponadto powieść nie zawiera zbędnych wątków, przez co jest bardzo dynamiczna. Książka to także duża dawka informacji na temat Santeri, z którymi nigdy prędzej nie miałem okazji się spotkać.

Z przyjemnością sięgnę w przyszłości po pozycje Mastertona. Polecam książkę czytelnikom zafascynowanym religiami Afryki, fanom horrorów i powodujących dreszcze powieści. "Szarego diabła" radzę omijać szerokim łukiem czytelnikom o słabych nerwach.

8/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz