Przejdź do głównej zawartości

4. Harlan Coben "Zachowaj spokój"



 http://merlin.pl/Zachowaj-spokoj_Harlan-Coben,images_big,3,978-83-7359-924-6.jpg



Jest to pierwsza książka Coben'a, którą przeczytałem, ale jestem przekonany, że nie jest ostatnią.

Największym plusem powieści jest wielowątkowa fabuła, z którą może się utożsamiać szerokie grono odbiorców, ponieważ poruszane w niej tematy bynajmniej nie są obce Czytelnikowi: narkotyki, obowiązek ponoszenia konsekwencji za czyny,  trudności z wychowaniem dzieci, odpowiedzialność za słowa, kwestia zaufania, dojrzewanie.
W powieści spotykamy się z samotnie wychowującym ojcem, rodzicami starających się odnaleźć  syna, matką poszukującą szpiku dla dziecka, rodzicami, których syn popełnił samobójstwo, nauczycielem, który zniszczył życie jedenastoletniej uczennicy, mordercą oraz z Loren Muse - inspektorem śledczym.  "Zachowaj spokój" składa się z kilku wątków, które ostatecznie łączą się, tworząc logiczną, spójną całość.
Na uwagę zasługuje także rozbudowany opis postaci, dzięki czemu Czytelnik może zrozumieć zachowania bohaterów. Powieść od pierwszej do ostatniej strony wzbudza zainteresowanie oraz trzyma w napięciu, dzięki czemu trudno oderwać się od czytania.
Serdecznie polecam powieść wszystkim Fanom kryminału, ale nie tylko, ponieważ "Zachowaj spokój" zawiera w sobie między innymi elementy powieści psychologicznej.

Gorąco polecam,

K.

Komentarze

  1. Czytałam mam podobne refleksje ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam Kamil*. Dziękuję za powiadomienie:). Jestem i z zainteresowaniem przeczytałam notkę. Po świętach postaram się przeczytać polecaną książkę, tym bardziej, że lubię wartką fabułę i do tego z psychologiczną nutą.Wysłałam dwie odpowiedzi, ale naprawdę nie wiem, gdzie się znalazły, bo u siebie ani Twojego komentarza, ani swoich odpowiedzi nie widzę. Obsługa na onecie - widać wymaga więcej umiejętności.Dlatego troszkę się powtórzę.Podaję adres w linku:
    www.wiersze-zoli.blogspot.com
    Serdecznie zapraszam* i pozdrawiam*

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz